Kampania Rowerowy Maj dobiegła już końca. Dwie zwycięskie klasy pojechały w nagrodę na wycieczki – do Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach oraz na spotkanie z popularnymi w USA dyscyplinami sportu na Orlik w Żółwinie.

Ogólnopolska kampania Rowerowy Maj była przeprowadzona w Brwinowie po raz pierwszy i cieszyła się dużą popularnością wśród uczniów i pracowników brwinowskich szkół podstawowych. W rankingu pod uwagę była brana frekwencja, czyli liczba aktywnych dojazdów do szkoły w czasie trwania akcji – od 4 do 24 maja. Najbardziej rowerową klasą okazała się klasa IVc ze Szkoły Podstawowej nr 2 (ponad 95% aktywnych przejazdów). Drugi najlepszy wyniki uzyskała klasa IIIa ze Szkoły Podstawowej nr 1 (ponad 84%).


Zwycięska klasa wygrała wycieczkę do Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach. Uczniowie klasy IV c z SP 2 w czwartek 17 czerwca zwiedzili najstarszą tego typu placówkę w Polsce. Mogli podziwiać ok. 300 pojazdów z różnych epok m.in. samochodów, motocykli, rowerów, wózków dziecięcych. Wśród eksponatów znajduje się m.in. oryginalny czołg z serialu „Czterej pancerni i pies” z numerem wieży 36. Ciekawostką dla dzieci był zabytkowy sprzęt AGD. Po zwiedzaniu muzeum uczniowie odwiedzili dworek Zagroda, gdzie w cieniu drzew mogli odpocząć i poznać jego bogatą historię.
W piątek 18 czerwca na Orliku w Żółwinie uczniowie z klasy III a z SP 1 w Brwinowie spotkali się z dwiema najbardziej amerykańskimi dyscyplinami sportowymi – bejsbolem i futbolem amerykańskim. Z pomocą trenera kadr narodowych i zarazem promotora gry w bejsbol dzieci poznały podstawowe techniki gry, a także wzięły udział w treningu. Miały też okazję zobaczyć z bliska, jak wygląda profesjonalny sprzęt – piłki, rękawice i ochraniacze.


Rowerowy Maj to największa kampania w Polsce promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród uczniów szkół podstawowych, nauczycieli oraz rodziców i opiekunów. Rowerowy Maj – poprzez zabawę połączoną z elementami rywalizacji – popularyzuje rower jako środek transportu do szkoły, uczy dobrych i zdrowych nawyków, które utrzymują się również po zakończeniu kampanii.
Nad przebiegiem kampanii w szkołach czuwali bezpośrednio koordynatorzy szkolni: Ewelina Pyszczak i Hubert Rdest z SP 1 oraz Monika Smardzewska-Szuba i Małgorzata Tereszczyńska z SP 2. W przeprowadzenie kampanii angażowali się także wychowawcy klas, nauczyciele i pracownicy obu szkół. Słodką niespodzianką dla nich na zakończenie kampanii był tort z logo akcji Rowerowy Maj.