W piątek 28 września 2012 r. w Zespole Szkół nr 1 w Brwinowie gościła ekipa dziennikarzy Polskiej Agencji Prasowej. Efektem ich wizyty będzie reportaż pokazujący, w jaki sposób  środki unijne pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki służą szkole i uczniom. Krótki film powstanie w ramach realizowanego przez PAP projektu „Enter Europa”.



Redakcja serwisu samorządowego PAP wybrała pięć gmin z Polski, które odwiedziła z kamerą. W gminie Brwinów dziennikarzy zainteresował projekt „Wiedza kluczem do przyszłości”, realizowany w ZS nr 1 w Brwinowie oraz ZS w Żółwinie. Na zajęciach prowadzonych w tym roku szkolnym uczniowie będą korzystali z bogatej oferty zajęć dodatkowych: języki obce, prace plastyczno-ceramiczne, zajęcia w nowo wyposażonej sali komputerowej i sali do nauki języków, wyjazdy na basen, zajęcia taneczne, a także doskonalenie umiejętności w zakresie nauk ścisłych. Uczniowie mają w czym wybierać. 
– Bardzo cieszę się z tego, że gmina Brwinów bierze udział w nagraniu materiału filmowego promującego dobrze wykorzystywane środki zewnętrzne – stwierdził burmistrz Arkadiusz Kosiński. – Miło nam jest gościć w szkole eksperta w sprawach funduszy unijnych, który przybliży naszym uczniom tę tematykę – dodał.  
Wykład wprowadzający wygłosił dla uczniów ekspert ds. Funduszy Europejskich – Michał Tokarski, Eurolider 2010. Opowiedział dzieciom m.in. o tym, skąd pochodzą pieniądze, z których finansowane są ich lekcje dodatkowe. Dzieci wzięły udział w minikonkursie wiedzy o funduszach. Jedna z uczennic wygrała aparat fotograficzny ufundowany przez PAP, dwoje kolejnych uczniów otrzymało zestawy gadżetów przygotowanych przez Biuro Promocji Urzędu Gminy Brwinów. Wszyscy słuchacze otrzymali pamiątkowe magiczne pocztówki z widokami Brwinowa.  
Kamera towarzyszyła uczniom ZS nr 1 w zajęciach z chemii, języka angielskiego oraz w pracowni komputerowej, wyposażonej w nowe laptopy dzięki środkom projektu „Wiedza kluczem do przyszłości”. Dzieci chętnie opowiadały o swoich oczekiwaniach oraz ulubionych zajęciach.
– Wybrałam dodatkowe lekcje chemii, ponieważ chcę studiować medycynę – mówiła do kamery uczennica gimnazjum. – Chciałem poprawić stopnie – opowiadał uczeń szóstej klasy, który fakultatywnie uczy się języka. Ekipę dziennikarzy zainteresowała nowa sala integracji sensorycznej. Znajdują się w niej maty, huśtawki i inne specjalistyczne urządzenia, z których pod okiem wykwalifikowanego terapeuty korzystać będą dzieci z dysfunkcjami w zakresie procesów poznawczych oraz zmysłowo-ruchowych.
Obecnie redakcja PAP pracuje nad montażem zebranego materiału. Efekty jej pracy będzie można zobaczyć na stronie www.eurofundusze.pap.pl