Gmina Brwinów – jako jedyna z województwa mazowieckiego – znalazła się w gronie wyróżnionych w IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Gmina Przyjazna Rowerzystom”. Podsumowanie konkursu odbyło się 25 września 2015 r. podczas VI Międzynarodowych Targów Bike-Expo w Kielcach.


Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze organizuje konkurs od 2012 r. i przyznaje certyfikaty za „twórczy wkład w rozwój turystyki rowerowej”. Promuje w ten sposób gminy, które podejmują ciekawe rozwiązania w zakresie turystyki rowerowej, budują nowe ścieżki zarówno dla mieszkańców, jaki i odwiedzających gminę. W tym roku patronat honorowy nad konkursem objęli Ministerstwo Turystyki i Sportu, Polska Organizacja Turystyczna i Związek Powiatów Polskich.

Gmina Brwinów sukcesywnie rozbudowuje sieć ścieżek rowerowych. W 2014 r. na terenie gminy przybyło ponad 3,6 km ścieżek i ciągów pieszo-rowerowych, a w bieżącym roku będzie można skorzystać z kolejnych 3 km. W ciągu pięciu lat długość dróg rowerowych na terenie gminy Brwinów wzrosła z 1,3 km do ponad 12 km.

W czerwcu br. otwarto nowy ciąg pieszo-rowerowy z Brwinowa do Parzniewa, z którego na co dzień korzysta wielu mieszkańców gminy. Na trasie można zobaczyć także rolkarzy i rowerzystów oraz miłośników biegania. Sieć dróg dla rowerzystów powstaje także dzięki współpracy burmistrza Arkadiusza Kosińskiego z innymi samorządami. Powiat pruszkowski kończy obecnie ścieżkę rowerową i chodnik wzdłuż ul. Solidarności w Parzniewie. Dzięki temu komunikacja między Brwinowem a Pruszkowem będzie łatwiejsza i bardziej bezpieczna.

W Czubinie zakończyła się budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ruchliwej drogi wojewódzkiej nr 720 do granicy gminy Brwinów z gminą Błonie. Jest to już kolejna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo w tej miejscowości. Wcześniej został zbudowany ciąg pieszo-rowerowy przy Domu Pomocy Społecznej, a także fragment chodnika wzdłuż drogi powiatowej 1509W, prowadzący w kierunku Milęcina.

W 2015 r. gmina Brwinów wybudowała również mniejsze odcinki ścieżek dla rowerzystów: przy ul. 11 Listopada i ul. Biskupickiej oraz kontrapas w przebudowanej ul. Zgoda w Brwinowie. Dzięki kontrapasowi od ul. Szkolnej do ul. Armii Krajowej rowerzyści mogą poruszać się w obu kierunkach na drodze jednokierunkowej. Jest to nietypowe rozwiązanie , coraz częściej stosowane przez miasta dbające o usprawnienie komunikacji.

Brwinów we współpracy z Podkową Leśną i Milanówkiem realizuje projekt „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów”, którego celem jest m.in. poprawa spójności komunikacyjnej obszaru PTO. Trwa już projektowanie ponad 10 km nowych ścieżek rowerowych na obszarze trzech miast. Projektowane trasy będą przebiegały:
·         z Brwinowa do przystanku kolejowego w Milanówku wzdłuż ul. Sochaczewskiej w Brwinowie,
·         wzdłuż DW 719 od Milanówka do skrzyżowania z ul. Wilsona w Brwinowie,
·         ścieżka od istniejącego ciągu pieszo-rowerowego w ul. Grodziskiej w Brwinowie do granicy z Milanówkiem i dalej wzdłuż ul. Brwinowskiej w Milanówku
·         wzdłuż kolejki WKD na odcinku od ul. Grudowskiej w Milanówku przez Owczarnię do Podkowy Leśnej Głównej.