Projekt: Cyfrowa Gmina

Wysokość otrzymanego dofinansowania z Funduszy Europejskich: 99.415,05 zł

Wartość projektu: 99.415,05 zł

Termin realizacji: 2022-2023

Podczas realizacji projektu, pozyskane w ramach przyznanego grantu środki, przeznaczone zostały m.in. na przygotowanie oraz udostepnienie 30 elektronicznych formularzy wniosków/pism w sprawie, co umożliwiło osobom zainteresowanym załatwianie spraw w Urzędzie Gminy Brwinów za pośrednictwem platformy ePUAP bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie. Dokonano również zakupu odpowiedniego sprzętu w postaci dwóch serwerów DELL R740 z oprogramowaniem MS Windows 2022 oraz SQL Server 2022, co daje Gminie Brwinów możliwość korzystania z platformy Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją. Otrzymane środki finansowe przeznaczone zostały również na przeprowadzenie diagnozy cyberbezpieczeństwa.

Projekt realizowany w latach 2022-2023 przyczynił się do realizacji celów Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, V oś priorytetowa „Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, gdyż diagnoza cyberbezpieczeństwa dostarczyła Gminie Brwinów informacji o poziomie odporności na zagrożenia, natomiast rozbudowa e-usług oraz zakup sprzętu zapewniło rozwój cyfrowy JST.

 

 „Podniesienie kompetencji cyfrowych mieszkańców województwa mazowieckiego” (2019)

Kwota dofinansowania: 49 900 zł

Koszt całkowity: 49 900 zł

Termin realizacji: 2019

Projekt był przeznaczony dla osób, które chciały nauczyć się załatwiać sprawy prywatne, biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem internetu. Celem szkoleń było nabycie podstawowych kompetencji cyfrowych –  jak legalnie, szybko, sprawnie i efektywnie wyszukiwać informacje w świecie cyfrowym, komunikować się z bliskimi, w ramach pracy, hobby, a także w sprawach urzędowych, jak rozwiązywać problemy, które mogą się pojawić w czasie użytkowania komputera i oprogramowania, czy w czasie wędrówek po sieci internetowej oraz jak korzystać z usług publicznych za pomocą rządowych platform internetowych. Uczestnicy dowiedzieli się, jak radzić sobie z wykorzystaniem sieci do zarządzania kontem bankowym, dokonywania płatności, realizowania zakupów, rezerwowania podróży czy biletów, płacenia podatków oraz korzystania z podstawowych usług e-administracji m.in. wnioskowania o świadczenia i występowania o dowód osobisty i inne dokumenty i zaświadczenia.