Po ostatnich gwałtownych burzach i wichurach wiele drzew zostało uszkodzonych. W związku z tym mieszkańcy zgłaszają się do Urzędu Gminy Brwinów z prośbą o pomoc w tej sprawie.

Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa na co dzień zajmuje się wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów (właściciele nieruchomości muszą je uzyskać w przypadku drzew starszych niż 10 lat). Drzewa owocowe można usuwać bez jakichkolwiek pozwoleń.  

W przypadku drzew powalonych przez nawałnice procedura wygląda następująco:

Jeżeli drzewo zostało złamane i ma uszkodzone konary, właściciel nieruchomości powinien usunąć je samodzielnie.

Jeżeli drzewo zostało wywrócone lub wyrwane z korzeniami, należy wysłać e-mail pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., podając dokładny adres oraz zdjęcie uszkodzonego drzewa. Następnie właściciel we własnym zakresie musi usunąć zniszczoną roślinę.